Ars.Gör Oğuzhan ARI

Ars.Gör Oğuzhan ARI

 

 

Merhaba arkadaşlar

Bugünkü “15 Soruda YBS Serisi “adlı röportajımızda Sakarya Üniversitesi Yönetim Bilişim Sistemleri Bölümü,bölüm birincisi , fakülte üçüncüsü ,2019 mezunu  ve şuan Doğuş Üniversitesinde Yönetim Bilişim Sistemleri Bölümünde Araştırma görevlisi olarak çalışmakta olan  Oğuzhan Arıyla yaptık.

Bizi kırmayıp zaman ayırdığı için kendisine teşekkür eder  ve sorularımıza verdiği yanıtları sizinle paylaşıyorum.

 

  1. Ben kimim? (Kendinizden Bahseder misiniz?)

Ben Oğuzhan Arı. 1996 Doğumluyum. Sakarya Üniversitesi Yönetim Bilişim Sistemleri’nden bölüm birincisi ve fakülte üçüncüsü derecesiyle 2019’da mezun oldum. Üniversite eğitimime Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi’nde başlamıştım. Bir sene hazırlık ve bir sene birinci sınıf eğitiminden sonra Sakarya Üniversitesi’ne geçiş yaptım. Ocak ayı itibariyle Doğuş Üniversitesi Yönetim Bilişim Sistemleri bölümünde Araştırma Görevlisi olarak çalışmaktayım.

 

  1. Sizce Yönetim Bilişim Sistemleri Bölümü Nedir?

Benim için YBS, gelecektir. Bugün gördüğümüz, kullandığımız, dev şirketlerin arkasında YBS ve dolaylı olarak İş Zekası ögeleri bulunmakta. Artık insan gücünün çok üstünde bir dönemde yaşıyoruz. “Zamanımızın petrolü veridir” lafını çok duymuşsunuzdur. Gerçekten bu durum böyle, bu kadar yüksek miktarda veriyi anlamlı bir hale getirecek şekilde işlemek için YBS ögelerine ihtiyaç duyuluyor. Dünyanın gelmiş olduğu bu noktada, YBS’nin önemi ve gerekliliği her geçen gün piyasada daha net görülmekte.

 

  1. İngilizce hazırlık okunmalı mı?

Kesinlikle okunmalı. İngilizce, bu bölümün olmazsa olmazı. Eğer mezunsanız sizi İngilizce biliyor varsayıyorum. İngilizce bilmezseniz iş bulamazsınız demiyorum, bulursunuz. Fakat sizin diğer insanlara farkınızı ortaya koymanız için değil, farkınızı eşitlemek için İngilizce öğrenmeniz gerekmekte. Ayrıca hazırlık okuduğunuzda üniversitenin çok farklı bölümlerinden çok farklı fakültelerinden de arkadaşlar edinebilirsiniz. Bu yüzden hazırlığı şiddetle tavsiye ediyorum. FAKAT, İngilizce bölüm işine gelince burada bir parantez açmak istiyorum. İngilizce bölümlerin yeterince efektif olduğunu düşünmüyorum. Siz ne kadar İngilizce bilirseniz bilin, bu iletişim iki taraflı olduğu için karşınızdaki insanın da çok iyi bilmesi gerekiyor. Bu yüzden, İngilizceyi kesinlikle bilin ama illa %100 İngilizce eğitim almanız gerekmez.

 

  1. Hangi Pozisyonlarda çalışabiliriz?

Sorunun detaylı cevabı için BURAYA tıklayın !

 

  1. YBS İçin Devlette çalışma imkanı var mı?

 

Sorunun detaylı cevabı için BURAYA tıklayın !

 

 

  1. Size Göre Özel Üniversite Mi Yoksa Devlet Üniversitesi Tercih edilmeli?

Bence, eğer imkanınız varsa özel üniversitelerin her zaman daha avantajlı olduğunu düşünüyorum. Tabii, her özel üniversite de ihtimal dahilinde değil. Hangi üniversiteler derseniz, Özyeğin, Kadirhas ve Yeditepe diyebilirim sırasıyla.

 

  1. Bir YBS’ cinin olmazsa olmaz özelliği Ne Olmalı?

Kesinlikle merak ve öğrenme isteği. Çünkü merakınız ve öğrenme isteğiniz yoksa hiçbir şekilde ilerleyemezsiniz. Bir yerden bir kavram buluyorsunuz ve bunu ip gibi çektiğiniz an peşinden bambaşka kavramlar ve olgular geliyor. Bunları da kovaladığınızda farklı şeyler öğreniyorsunuz. Özel sektör ile ilgili bir kavram ararken bir anda kod bloğu incelerken bulabilirsiniz kendinizi. Eğer “amaan yeter be bunlarla mı uğraşacağım” diyorsanız bu bölüm sizi biraz yorabilir.

 

 

  1. Peki Neden YBS Tercih Ettiniz?

Ben zaten lise yıllarımdan beri bilgisayar ve teknoloji ile ilgiliydim. Fakat fark ettim ki ben hayatımı yazılım yaparak kazanmak istemiyorum. Aslında YBS tam bu arada bir yer.  Eğer yazılımcı olmak isteyen biriyle karşılaşırsam kesinlikle YBS yazmamasını söylüyorum çünkü bu bölüm melez bir bölüm. YBS hem yazılım hem işletmenin temel kavramlarını alıp kendi niş alanlarına yöneliyor.  Bu yüzden tercihim YBS oldu.

 

  1. Üniversite hayatınız boyunca kendinizi geliştirmek adına hangi alanlara yöneldiniz?

İlk yaptığım şey İngilizce ve algoritma öğrenmek oldu. Çünkü yazılım yapmıyor oluşunuz yazılımdan anlamıyor olmanız anlamına gelmemekte. Eğer YBS’de temeli sağlam atmak istiyorsanız benim tavsiyem İngilizce ve Algoritmanın temel mantığının oturtulmasından yana.

 

  1. Mezun olduğunuz yıldan bu yana, sizce iş hayatında MIS adına ne gibi değişiklikler ve gelişmeler meydana geldi?

Aslında bu soruya hayır diyebilirdim fakat şu an içinde bulunduğumuz durumda görüyoruz ki mezun çoğu arkadaşım ve kendim home-office şeklinde çalışabiliyoruz. Bu dönüşüm aslında yıllardan beri konuşulan ve istenen bir değişimdi fakat böyle zoraki bir şey olmadığı müddetçe de hayata geçmeyeceği aşikardı.

 

  1. Çalışıyor musunuz? İşe girme Sürecinizi anlatır mısınız? (İşe girerken neler ile karşılaştınız)

Araştırma Görevlisi olarak çalışıyorum. 2. Sınıftan beri de hayalim bu yöndeydi. Soru sektöre yönelik fakat belki akademiye yönelmek isteyenler olabilir o yüzden o açıdan da cevaplamak isterim. Eğer akademi istiyorsanız tabii ki de önceliğiniz ortalama. Fakat şurada minik bir detay var, ben kimsenin 4 ortalama yapmasını istemiyorum. Benim istediğim gördüğünüz her dersi ve dersteki detayları anlamanız. Şahsen ezberci eğitime kesinlikle karşıyım ve ilerde ders verebilecek seviyeye geldiğimde de bu mantığı uygulayacağım. Not ortalamasından sonra, ALES ve Dil puanlarına sahip olmak ise ikinci aşama. Bu noktayı da geçtikten sonra yapmanız gereken tek şey ilan takip etmek, başvurmak ve bilim sınavlarına girmek.

 

  1. Hangi Üniversite Seçmeliyim?

Bu biraz tartışmalı bir soru. 2014 yılında, yani benim üniversiteye girdiğim yılda bu büyük bir problemdi çünkü YBS bölümleri arasında gerçekten uçurumlar kadar fark vardı. Fakat şu an aklıma gelen ilk üç devlet üniversitesi; Sakarya, Dokuz Eylül ve Uludağ diyebilirim. Özel okul için yukarıda yazmıştım. Bunlar diğerlerinden daha harika demek değil fakat ben bir daha okuyacak olsam, bunları seçerdim demek isterim.

  1. Bölümü Bilişim ağırlıklı olarak mı yoksa Yönetim ağırlıklı olarak mı okusam?

İşte bu, aslında YBS’nin temel sorunu. Biz, YBS’ciyiz. Bizim yapmamız gereken melez olmak. Asla bir alana kaymamak. Çünkü, karşınızda İşletme okuyan insanlar var. Siz 4 senenin yarısında işletme dersleri görecek. Eğer yazılıma yönelecekseniz, karşınızda yazılım ve bilgisayar mühendisleri olacak. Sizin, bu girişimcilerin de hep söylediği blue ocean yani bu iki alanın da kesişimi olan yerde kendisiniz geliştirmeniz gerekiyor. Bu bence YBS’nin şu an en önemli problemi.

  1. 1 Milyon Yazılımcı Projesi YBS’yi Nasıl Etkileyebilir?

Bu konuda pek bir bilgim yok ve dolayısıyla fikrim de yok. Fakat ülkemizde genç işsizlik %25. Yani her 4 gençten 1’i işsiz. Bu arkadaşlara gerçekten iş bulunabilir mi? Verilen eğitimler ne kadar nitelikli olur? Bunlar sorulması gereken sorular.

  1. YBS bölümünü tercih edecek arkadaşlara ne gibi önerileriniz bulunuyor?

Steve Jobs’ın da dediği gibi, “Stay hungry , stay foolish!”. Tek amacınız öğrenmek ve kendinizi geliştirmek olsun. Son tavsiyem de lütfen yurt dışı halleri kurmadan önce ülkemizde kalmayı planlayın. Her dediğinize katılıyorum, yaşanılan zorlukları ben de görüyorum. Fakat ben yurt dışında yaşayabilecekken burada kalan hocalarım sayesinde bugünlerime gelebildim. Benim de bana yapılanların karşılığını vermem gerektiğine inanıyorum. Sonuçta, ben yanmasam, sen yanmasan, nasıl çıkar karanlıklar aydınlığa?

 

İletişim: oguzhari@gmail.com

 

 

 

Bir sonraki röportajımızda görüşmek üzere…

 

 

İnstagram Sayfamızı Takip Etmek İçin BURAYA Tıklayın !

Twitter Hesabımızı Takip Etmek İçin BURAYA Tıklayın !

YouTube Kanalımıza Abone Olmak İçin BURAYA Tıklayın !

Telegram Grubumuza Katılmak İçin BURAYA Tıklayın !

Discord  Kanalımıza  Katılmak İçin BURAYA Tıklayın !

 

 

 

 

Bir Cevap Yazın